Opt-out

”Opt-out” on termi, joka liittyy yleensä suostumuksen antamiseen tai kieltäytymiseen tietyn toiminnan tai palvelun käytöstä. Se viittaa mahdollisuuteen olla osallistumatta johonkin tai olla suostumatta johonkin.

Esimerkiksi tekstiviestimarkkinoinnissa ”opt-out” tarkoittaa mahdollisuutta poistua markkinointilistalta. Jos henkilö ei halua enää vastaanottaa markkinointiviestejä, hän voi valita ”opt-out” vaihtoehdon, esimerkiksi lähettämällä vastausviestin ”STOP”, jolloin hänen tietonsa poistetaan markkinointilistalta.

”Opt-out” voi liittyä myös muihin tilanteisiin, kuten evästeisiin verkkosivustoilla. Jos verkkosivusto käyttää evästeitä seuratakseen kävijöitä, käyttäjällä voi olla mahdollisuus kieltäytyä evästeiden käytöstä eli tehdä ”opt-out” evästeiden seurannasta.

Yleisesti ottaen ”opt-out” antaa yksilölle mahdollisuuden valita pois jostakin toiminnasta tai palvelusta.

Ryhmätekstiviestit

Mobiilimarkkinointia kustannustehokkaasti

Ratkaisumme